|
www.bastionylotr.fora.pl Te forum przeznaczone jest Władca Pierścieni...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paladyn051
Władca
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:06, 19 Maj 2008 Temat postu: Statystyki Gondoru |
|
|
Podam wam podstawowe statystyki Gondorczyków.
Wojownicy z Minas Tirith:
Walka:3/4+
Siła: 3
Obrona:5 (z tarczo 6) Ekwipunek: zbroja, broń ręczna.
Atak: 1 Opcje: Sztandar 25pk, Włócznia 1 pkt
Żywotność: 1 Tarcza 1pkt, Łuk 1 pkt.
Potęga: brak
Męstwo: 3
Wola: brak
Los: brak
Punkty: 7
Podstawowa jednostka naszej armii. Zwykły ludzki wojownik, tyle że dobrze opancerzony. Obrona to niewątpliwie największa zaleta naszych żołnierzy. Dzięki niej najczęściej zostają zabijani na 6+ co w połączeniu z niewielkim kosztem jest bardzo pomocne.
Faramir:
Walka: 5/3+
Siła: 4
Obrona: 5
Atak: 2
Żywotność: 2 Ekwipunek: zbroja, broń ręczna
Męstwo: 5 Opcje: Łuk 5 pkt
Potęga: 3
Wola: 2
Los: 2
Punkty:70
Oto nasz najsilniejszy bohater - Faramir jako Dowódca Strażników Ithilien. Z przykrością muszę stwierdzić, że brat Boromira rzadko kiedy się spłaca (jeżeli zginie przed końcem walki). Dlaczego? Bohaterem do walki nie jest za dobrym. Ma na to wpływ kilka aspektów. Walka 5 to absolutne minimum aby zacząć mówić o mocnym bohaterze (nie mylić z opłacalnym). Dzięki temu nasz Faramir wygrywa prawie wszelkie walki z szeregowymi jednostkami (a to podstawa), prócz elfów (z tymi remisuje). Remisuje również starcia z (rozpatruje klimatyczne starcia z Mordorem) Gothmogiem (a jest o wiele droższy), Szagratem, i Kapitanem Uruk-hai. Za to wygrywa z Kapitanem Orków, Gorbagiem i wieloma innymi. Dlaczego więc napisałem, że nie nadaje się jako postać walcząca wręcz? Ano dlatego, iż posiada Obronę 5 (Siła 3,4 rani na 5+). Wystarczy przegrać walkę (mamy Potęgę, ale przeciwnik też ją ma) i już mamy duży kłopot, który może się zakończyć śmiercią dumnego syna Denethora. Z doświadczenia wiem też jedno r11; nie ufajmy przeznaczeniu. Często może nas złudnie uspokajać a potem... zawieść. Poza tym kolejny aspekt r11; męstwo. Ktoś po breaku powinien je zdać. Mimo zwykłego SF! tę role musi spełniać Faramir (jako że ma najwyższe Męstwo z naszej armii). Niestety Odwaga na poziomie 5 również często zawodzi. Są punkty Woli, ale jeżeli przeciwnik ma maga to warto je zachować na nieprzewidziane sytuacje (wejście w zasięg czaru).
Ataki i Żywotność na poziomie 2 to standard u bohaterów średniej mocy. To samo z Siłą 4. Wyposażenie Faramira nie jest imponujące r11; no, ale w końcu miał walczyć z ukrycia. Boli brak zasady dotyczącej strzelania, rozszerzonego SF! Tudzież lepszego łuku.
Podsumowując, Faramir nie jest potężnym bohaterem. Bardziej przypomina kapitana niż swego brata - Boromira. Jednak ma w swoim ręku kilka atutów. W tym koszt, dzięki czemu nie odczujemy mocno braku jego większego zaangażowania w walkę - jeśli padnie, będziemy mieli kłopot z męstwem. Jest to duże ograniczenie dla graczy lubiących ryzyko. Jednak trochę praktyki i Faramir zacznie przynosić efekty. Nie jest to łatwy bohater do gry ale najlepszy jakiego mamy w armyliście. Poza tym klimat. Książkowy Faramir, jego problemy oraz postawa, charakter - to jedna z najciekawszych postaci z Władcy Pierścieni! To sprawia, że zawsze będzie miał u mnie miejsce w rozpiskach.
Zwiadowca Gondoru
W 4/3
S 3
O 4
A 1
Ż1
M 3
P -
W -
L -
ruch 14cm
Punkty 7
Ekwipunek:Miecz(broń jednoręczna),łuk i pancerz.
Opcje: Włócznie 1punktowa
Zwiadowcy z Ithilien tworzą pierwszą obrony przeciwko siłom Mordoru.Przemierzając Ithilien, strzegą przygranicznych terenó Gondoru i przepraw przez Anduinę.To trudne i odpowiedzialne zadanie powierzane jest tylko najlepszym i najbardziej lojalnym żołnierzom, którzy słyną z niezwykłych umiejętności strzeleckich.
Kapitan Gondoru
W 4/4+
S 4
O 4
A 2
Ż 2
M 4
P 2
W1
L1
ruch 14cm
wartość punktowa:40
Ekwipunek:Miecz(broń jednoręczna).
Opcje:
Pancerz: 5 punktów
Ciężki pancerz: 10 punktów
tarcza 5 punktów
łuk: 5 punktów
lanca: 5 punktów
rumak: 10 punktów
Kapitanowie Gondoru dowodzą odziałami wojowników wiernych panującemu namiestnikowi Gondoru. Są znakomicie wyszkoleni i słyną z wyjątkowej odwagi, a ich umiejętności przywódcze i ofiarność przynoszą doskonałe efekty na polu bitwy.
Rycerz Minas Tirith
W 3/-
S 3
O 5
A 1
Ż 1
M 3
P -
W -
L -
ruch 14cm
wartość punktowa:13
Ekwipunek: Ciężki pancerz, lanca, miecz(broń jednoręczna) i rumak.
Rycerze z Minas Tirith, szlachetni i dumni wojownicy dosiadający rumaków i dzierżący zabujcze lance, są prawdziwą chlubą Gondoru.Te ciężkie jednostki konnicy szarżują na polu bitwy, przełamując szyki wrogich oddziałów.(Moja ulubiona jednostka z Gondoru...)
Strażnik Twierdzy
W 4/-
S 3
O 6
A 1
Ż 1
M 3
P -
W -
L -
Ruch- 14cm
Ekwipunek: Ciężki pancerz i włócznia.
Straż przyboczna: Na początku gry wybierz jednego bohatera gondoru spośród tych, którzy znajdują się w twojej armii-będzie on chroniony przez strażników.Do czasu, gdy bohater będzie brał udział w grze, strażnicy będą przechodzili automatycznie wszystkie testy męstwa.Jeśli bohater zginie lub opuści pole bitwy, zaczną ich obowiązywać normalne zasady dotyczące Męstwa. [/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Paladyn051 dnia Czw 21:33, 22 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Frodo
Gwardzista Królewski
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:37, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Damord, Strażnik Gondoru Wrtość Punktowa:20
W4/3 S4 O5 A1 Ż1 M4 P1 W1 L1
Ekwipunek:
Damord jest uzbrojony w łuk,miecz i skóżaną zbroję
Denethor, Namiestnik Gondoru
W5/- S4 O5 A2 Ż2 M5 P/W/L 0/3/0
Zasadt Specjalne:
-Szaleńczy Umysł
Boromir, Kapitan Białej Wieży
W6/- S4 O6 A3 Ż3 M6 P/W/L 6/3/3
Ekwipunek:
Boromir walczy mieczem i nosi ciężką zbroje. Przy pasie ma róg Gondoru.
Za dodatkowe punkty można mu dokupić następujące przedmioty:
-Koń 10pkt
-Lanca 5pkt
-Tarcza 5pkt
-Sztandard MT 50pkt
Zasady Specjalne:
-Róg Gondoru
-Sztandard MT
(ciąg dalsz statystyk nastąpi...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paladyn051
Władca
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:52, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki Ci ja też napisze troche więcej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paladyn051
Władca
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:36, 22 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dalsze statystyki Gondoru:
Aragorn,Król Elessar(człowiek) wartość punktowa:260
W 6/3+
S 4
O 7
A 3
Ż 3
M 6
PT/SW/P
3* /3 / 3
Ekwipunek:
Aragorn walczy Andurilem i nosi ciężką zbroje.Za dodatkowe punkty można mu dokupić wieszchowca:
Opancerzony koń 15 punktów
Specjalne zasady
* Legendarny Bohater
Strażnik Cytadeli(człowiek) Wartość Punktowa: 8
W 4/4+
S 3
O 5
A 1
Ż 1
M 3
Ekwipunek:
Strażnik Cytadeli dobywa miecz (broń jednoręczna) i nosi ciężką zbroje.Za dodatkowe punkty można mu dokupić następujące przedmioty:
Koń 6 punktów
Długi łuk(należy traktować jak elfi łuk) 2 punkty
Włócznia 1 punkt
Specjalne zasady
Straż Przyboczna(jak u Strażników Dziedzińca Fontanny)
Trebusz
Trebusz
siła
(10)
Obrona
10
P.Struktury
4
Członek załogi
W3/4+
S3
O5
A1
Ż1
M3
Załoga
Trebusz jest obsługiwany przez trzech załogantów z Gondoru, którzy walczą mieczami i noszą ciężkie zbroje. Za dodatkowe punkty można zwiększyć liczbę członków załogi:
Członek załogi z Minas Tirith 7punktów każdy
Zasady Specjalne
Ogień Pośredni:Trebusz strzela salwą na odległość 18-96"/42-224cm.
Strzelając z trebusza, kieruj się zasadami STRZELANIE SALWĄ, z niżej
wymienionymi wyjątkami.
Trebusz trafia w cel przy rzucie 4+, a nie 6.Jeśli rzut się powiedzie i cel jest obiektem oblężniczym, pocisk trafia go automatycznie(nie ma potrzeby wykonywania rzutu na zniesienie).Jeśli natomiast cel jest zwykłą figurką, należy wykonalć rzut w tabeli zniesienia pocisków machin
oblężniczych zamiast rostrzygać trafienie salwy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Paladyn051 dnia Sob 21:02, 24 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|